//

Wednesday, May 25, 2011

kita hormat orang, orang pasti akan hormat kita balik ^_^

hari ni 1st training. no yahuuu yahuuu sebab otak aku letih, letih nak berdepan dengan orang. orang yang tak tau jaga attitude sendiri, mengutuk bangsa aku, sedangkan aku juga bangsa melayu. memang sakit telinga, tapi apakan daya if i talk i'll die. if aku tegur, mampos aku. sebab kita tak de apa2, takde pangkat, takde kuasa nak lawan. depa ada kuasa ade pangkat ade money sume jalan. jangan ingat kami takde apa2 kami stupid ! no ! aku pantang orang fikir aku bodoh sebenarnya aku tak bodoh untuk tak mengerti maksud tersirat tu. wat do u mean by telling malaysian stupid ?reffering for whos haa ? bangsa kamukah ? oh tidak sama sekali. aku tak bodoh ok !


takpe orang kita penyabar. sebab kita memang diajar dari kecil sifar sabar patut diterap, disemai supaya benda2 macam ni la kita perlu sabar. mungkin hari ini bukan hari kita tapi esok lusa kita tak tau. qada qadar terletak ditangan Tuhan. wallahua'lam..aku kalau tak ingat masa depan aku dah lama aku chaw, blah...tapi itu pemikiran orang cepat putus asa. tak sabar, tak kuat. tapi itu 1 ujian. kalau kita kalah diawal peperangan memang kita akan dihina, ditindas. tapi bila kemenangan itu dah jadi milik kita, kita mudah alpa. riak. ujub. tinggi diri. sebab apa? sebab manusia tak boleh mengelak dari suka orang sanjung, orang puji. memang itu sifat manusia.


kita jangan ingat kita dah berjaya, kita berada diatas, kita lupa asal usul. sebab kita juga dulu bermula dibawah. sama2 start from A. jangan ingat kita berpangkat tinggi kita dapat tindas orang bawah sesuka hati. menghina. sebab apa? kita tak mungkin dapat merasa kesusahan orang itu sebab kita dah dilimpahi dengan kemewahan yang bersifat sementara. bila2 masa Allah boleh menarik balik dengan sekelip mata je. ingat bila kita hormat orang, orang akan hormat kita balik. what u give u get back. aku tak fikir orang tu berjaya, selama2nya dia diatas. pasti 1 hari dia jatuh. macam roda. roda akan berputar. macam tu juga kita. kitaran hidup kita sama je seperti putaran roda jugak kann....so fikir2kan lah. tak payah riak sangat. kita manusia sama je. tak kira tua, miskin, kaya, muda, semua sama disisi Allah. cuma iman je membezakan kita disisi Allah.




sila like banyak2! www.tips-fb.com

No comments :

Related Posts with Thumbnails