//

Thursday, February 9, 2012

#pengisian yang bermakna



Assalamualaikum W.B.T
salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW, salam maulidurrasul untuk semua umat islam seluruh dunia..


hi. hi. dah lama tak bersua. rindu rasa hati. ingin bertemu dengan dirimu. dengan diri kau la blog!! hokey, anyway uols sihat - sihatkan. aku? udah ditanya makin mengembang. wadduhh.. hidup dirumah untuk tempoh sebulan banyak nostalgianya. makan? pergghh! tidur? yyeahhh! semuanya sempurna. tv langsung tidak kusentuh. tak berminat agaknya. ku layan siang malam cerita kegemaranku yang berlambak kat hdisk. cerita kitab cinta baru habis dilayan. masih mengigau wali yang menjadi kegilaan. auww! sungguh indah. cite kkkk...kkkoo...korrrea banyak dah kuhabiskan. (sori kepada anticitekorea) psstt.. nak bisik, layan cite korea jauh lebih baik dari layan cite astro yang mengarut hentah ape2 lawak bodohnya. dahle siaran ulangan, tapi berbayor.. mujur abah aku da stop subscribe astro. aku sokong!



anyway, life after exam memang mengujakan. antaranya memeriahkan majlis ayahngah aku kawen. dah lama hidupnya membujang dan akhirnya bertemu jodoh jugak. kami, as a BIG BIG family sangat sangat seronok mendengar berita tersebut. oleh itu family dari kolompo, 3 buah kereta semuanya bertamu kat rumah aku selang beberapa hari sebelum majlis tersebut berlangsung. so, bila ramai2 ni, makan ape pon pasti sedap rasanya. jom usha apa yang kitorang sediakan untuk breakfast kitorang. yum yum..


nasi impit yang mengancam!


wow! rendang. terbaik!


kuih kasui yang empuk dan gebu..




karipap putar kegemaranku yang rangup! anggg!


tepung bungkus dan donat yang menggoda!!


cumel ttoi adik qayyum, my cousin..


ayahngah mengucup penuh kasih abang sulungnye aka my abah selepas akad nikah selesai.


mengucup kasih isteri tercenta setelah bergelar suami isteri.



sebelum rombongan berlangsung. anak saudara dan bapak saudara bergelak sakan kerana masing2 baru perasan corak baju mereka seakan sama..


semoga jodoh mereka berdua kekal hingga kesyurga. amin.


riak wajah masing2 terserlah meggambarkan 'kekenyangan' setelah hampir 4 jam menahan lapar sepanjang majlis akad nikah dan menunggu pengantin bersiap.



ini pula kesah aku dan dia aka my BFFs. berjumpa dihujung minggu bersama segerombolan manusia berkumpul di KBmol menyebabkan tempat yang luas menjadi sangat sempit. niat untuk memborong buku dengan vaucher yang diberi terpaksa dibatalkan disebabkan ratusan orang berpusu2 ke popular dan muda osman. tapi yang paling teruja, aku terserempak secara tak sengaja dengan BFF masa primary school dolu dolu. susah taw nak jumpa ngan gadis ni. bila aku cuti dia kerja. bila aku cuti dia study agi.bila masing2 free tapi terpaksa cancel plak. dah lama sangat tak jumpa ngan gadis ni. makin cantik lak tu. jeles aku.

bergambar ngan gadis cantik ni buat aku rendah diri. auuw! ny, akan ku tunggu kad korang. korang da janji depan aku ari tu korang akan ajak aku makan nasi minyak korang. jangan tak jadi plak. hokei!!


ni kira reunian kitorang la gak walopun 2 orang tak dapat hadir. thanks, mimi bagi coklat dari NZ. emm ingat gak ko nak buat balik ole2 dari NZ. ingatkan nak bagi sehelai sorang baju bulu2 tu. haha. k fine malaysia is HOT peeps.. weOls makan dekat restoran rasamas. festime cuba rasanya hingga menjilat ibu kaki. terpaksa memilih rasamas pon sebab sume fastfud sudah dibanjiri manusia. tapi tak menyesal pon makan sebab sedap bangat makanannya. emm ok la..

naik pening aku dok gelak tak henti2. dorang ni bila bukak 1 cerita, gelak. kesimpulannya banyak la gelak & bergossip. tak habis2 gosip. aku layan je. hehehe. aku rasa setiap orang kena 'pakoh'. aku pon terkena sekali. kawan2 aku memang macam ni. NAKAL! umur da 22taun perangai macam dolu2 gak sama cam masa 2ndary schul. k, nex time insyaAllah boleh jumpa lagi jika umur masih panjang. yang pasti aku sangat2 rindukan 2 orang kawan aku yang tak dapat hadir, moja & ciknie.. T__T


thanks for reading dis entry.
sila like banyak2! www.tips-fb.com

2 comments :

misz moja said...

terharu diriku..nanti ada masa kite jumpe lagi...

::melur:: said...

tapi masalahnye bila?uhuk~

Related Posts with Thumbnails