//

Wednesday, January 18, 2012

#story of my masak2 examination

assalamualaikum wbt..
baru pasan lama blog tak berupdate. T.T
sebenarnya dah lama perasan. semakin banyak blog berentry baru, semakin banyak masa diluangkan untuk bersosial di laman sesawang. bagi aku dis hipotesis hev to be rejected! sebab aku banyak luangkan masa dengan facebook je, menyebabkan malas nak buat entry baru.

dah 2,3 hari tidur aku tak lena. insomnia sentiasa menghantui dan kekangan masa yang amat singkat untuk aku buat semua benda. habis je exam famako semalam, terus gagahkan diri isi nutri pro, buat kad menu, buat resepi semua sebab hari ni ada exam lab masak, diet terapeutik. exam mesti sorang2 kan. dulu masa assesment lab, aku berdua dengan partner masak. walopun exam famakology aku tak cukup tidur membaca, menghafal nama2 drugs, grups drug, mekanism of action segala menyesakkan fikiran aku yang sedia kusut. 28 topic bai. 28! arghh..

#nutri pro =
a software to calculate makronutrient & mikro nutrient for 1 wholeday plan menu#

pagi2 buta bangun dengan mata tertutup, mandi dan pergi lab untuk masak sebab aku sesi pagi.
semua benda dibuat dengan segera buatkan aku rasa cuak nak masak nanti. tapi kad menu aku sangat cute taw ! keh keh keh. biasakla buat last minute ni jadi lebih cute plak. lalalal~

kan dah kata cantik. kan kan ? menu plan untuk pediatrik perempuan yang mempunyai masalah obesiti, diabetes, hipertension, asthma dan apnea haruslah mempunyai barbie yang menyeksikan diri. saje nak reverse psikology budak tu..


act, lab memasak ni berkait rapat dengan exam bertulis diet terapeutik yang mengambil masa 3 jam dengan semua buku2 atlas makanan, JKM, buku resepi menyemak atas meja hari tu. so, skang masak yang kita plan masa exam bertulis dulu.

dulu, dari jauh aku dok usha sambil jawab exam tengok senior2 aku dok kalot bukak buku untuk refer mase exam. ada yang jatuh buku la stationary la. macam2. dan semua tu terjadi kat aku. banyak benda jatuh. yelah kejar masa kan. tak pandang kiri kanan dah, dok kalot refer buku, tapi tak jumpa pon ape yang nak dicari. T.T menu planning ni bukan sesuatu yang mudah. memerlukan strategi dan pemahaman yang tinggi terhadap sesuatu kes pesakit yang kita dapat. bukan main bedal je nak bagi makan ape. kalo gary amik bidang kau ni misti hari2 dia cakap ssssstttresssss! its a fact!


dalam masa 2jam aku masak semua alah nih. kalot bai.. sampai tertumpah rempah ratus. im soo sory to my lab staff, kak suzie dan yg lain.. takde niat pon..siap masak, kemas dapur, dan tunggu turn untuk present kat my prof. takyah tunggu turn pon, sebab im the number one! huh!

amik pic pon kat dapur, dengan wrapper lagi. walopun semua masakan yang aku masak tak berapa sedap, tapi staf lab kak suzie kata ayam goreng masak halia aku sedap. dan dia mintak kebenaran aku nak amik yang lebih nak makan sebab dia belum sarapan. dengan baik hati aku kata "amik amik.." bunga - bunga cinta layu dipusara aaaa... (terasa nak nyanyi plak! terasa diri ini begitu bahagia, hah!) agar2 aku buat cantik kan..

my first time in my life buat agar2. kat rumah aku tak pernah buat, dan ibu aku buat pon tak pernah jamah, sebab aku tak suka makan agar2. dan rasa agar2 aku buat ni pon ohmai ohmai #$%%*+#%$$

nak qada tido, kbye








sila like banyak2! www.tips-fb.com

2 comments :

Qib said...

puding mangge ke tuuuu.. hehehe

LAMA GILER TAK MAI SINI


comel header.. besooooo

::melur:: said...

ntah x mcm puding pon..mmmmallu!!

header tu comot. x cut betol2. huhu.anwy,thanks :)

Related Posts with Thumbnails