//

Wednesday, September 1, 2010

oh..aku tidak lupa! merdeka di hatiku.....

www.khkopi.com Pictures, Images and Photos
salam 1 malaysia
salam ramadhan
salam perpaduan


aku tak pernah lupa. aku tak pernah buat2 atau sengaja lupa
yang kita dah merdeka selama 53 tahun
dah setengah abad kita merdeka dari penjajahan kejam
alhamdulillah.aku dapat hidup di bumi ambia dengan penuh kenikmatan dan syukur padaMu..
tapi aku mengeluh...

kenapa kita sering lupa atau buat2 tak perasan yang kita sebenarnya di jajah sekali agi..tanpa peperangan,kesengsaraan,kekejamam macam zaman jepun dulu,tapi kita berdepan pula dengan penjajahan minda yang sedang bermaharaja lela. galak menjajah minda kita dengan bangganya melalui media elektronik, cetak, music dan aktiviti tak bermoral.apa reaksi kita?menyokong dan fanatik bukan?aku sedar itu..kecewa?tapi kudrat aku tak sehebat mana untuk melawan kemungkaran tersebut seorang diri..ya Allah jauhkanlah aku dari segala tipu daya kemewahan duniawi dan tipu daya dari orang2 kafir dan syaitan laknatullah..
tak pernah terfikir? fikir2lah wahai jiwa muda-mudi sepertiku..sedar dari sekarang..sama2 kita bebaskan diri kita,masyarakat,agama dan negara tercenta!salam ramadhan...


frust tak dapat tengok live
celebrate merdeka kat tv..hu3
terlajak study nye fashal
..ekekee..

sila like banyak2! www.tips-fb.com

No comments :

Related Posts with Thumbnails