//

Friday, April 22, 2011

at last freedom is mine ! alhamdulillah...



minit ke 03:55 its beautiful...wul u look back..its beautiful... shoooshweettt.......

hai hai people. stil sihat ? dah makan ? dah mandi ? dah habis exam ? saya dah.. ^__^ alhamdulillah. rindu sangat2 nak menulis kat blog yang usang ni. tak kesahkan ?

tak tahu nak mula dari mana. sebab banyak sangat cerita sedih gembira nak tulis. tapi semua tu dah basi. dan dah lupa sebab biasa la habis exam kepala dah ting tong. sampai cakap2 ngan kawan pon terkeluar nama penyakit dan terdiskusi pasal penyakit tersebut. itula betapa kuatnya penangan final. ^__*. tapi bila tang study mak oii kemaing dok berkayal dalam pale hotak ceritaa2 yang bakal dikarang disini. time tu la idea banyak timbul. 2,3 idea kua. hampeh ! tapi alhamdulillah sangat2 semua da setel ke 7 - 7 paper. tak de yang lebih merisaukan selain bertawakkal kepada Nya agar dimurahkan hati pensyarah2 memberi markah 'kesian' buat aku yang gersang markah tinggi. amin. dah bape hari dok celik mata. tidur pon tunggang langgang sampai hujung kaki katil pon bersepah nota - nota. biasala kan.. tak kan suci sangat kot ! bilik bersepah dengan nota lagi biasa kan, baju yang dah diangkat dijemuran tak berlipat untuk tempoh beberapa hari dan mug yang tak terbasuh selepas guna. ala jangan cakap korang tu perfect sangat sampai tak ngaku senario sama je cam aku. hei, came on la ! kita kan 1 geng. kan kan ?

dah2 la tu cerita pasal exam. bukan best pon nak kongsi kan. sendiri mau ingat la. nak cerita life aku is back. is back ! sangat syok ! schedule lepas exam makin padat dengan aktiviti2 berfaedah yang telah dirancang ! wah aku sangat bz ! dan minggu depan nak p vacation seminggu. so, minggu ni bolehla dikatakan free. free tu tak bermaksud makan tido berak mandi tido balik je. cerita2 kat laptop aku tunggu masa dan tengah queue je suruh aku tengok. banyak weh ! nak ke ? meh la datang copy, i ok je ! sebab aku ramai supplier jap je size hard disk aku nak jadi kale merah. timekaceh daun nyor' suppliers2 sekalian. lek luh balik lambat agi la der ! packing2 barang minggu depan la setel. minggu ni nak relaks2 dan regang2 otot je..
tak kuasa aih nak angkut ke stor tingkat atas. kalo ade batman ke superman bole tolong aku angkut barangkan. yela aku kan insan lemah. -__-

luse ade shooting Pshoot, mintak2 la jadi. haha.. sori ase nak gelak. eh, lupe nak stori sal tadi. pegi ronggeng2 kat sogo. but siyes nyampah ! rely2 hate sogo ! kalo musem sale masyaAllah punye la ramai orang kolompo ni bertebaran kat sogo. 2,3 saat agi nak pitam. naseb baik sempat belah pada saat ke-4. bukan nak g shopping pon. poket tinggal kekabu je, duet hampeh takde. tapi masih miang nak kua jugak. takpe pengaruh rakan sebaya yang sihatkan. semua plan tak jadi, nak g melalak pon kena tunggu 2 jam agi. memang takde motif la kan nak tunggu. aleh2 pegi sogo pegi lunch je..ala mak ai memang tak kuasa la aku nak lempang sorang2 sebab at last ts jugak sasaran. memang ts superb la.. memang ts bertaraf 5 bintang aku bagi, haaa amek ko nak ! so, wayang la weh. asal la kalo time weekday je sume cerita tak best. tapi gatal nak tengok gak. kalo ikut hati aku tak nak tengok. motif ? cerita hantu karut marut bai ! aku aku aku tak takot larh ! tapi tapi cam loser je tengok cite hantu pegi panggong ! baik tengok cite ninja ke kungfu ke perang2 ke baru la syok layan effect dia kan. tapi tapi last2 aku loser jugak sebab dorang beriya2 pujuk aku soh tengok. cite 'PENUNGGU ISTANA'. ala bukan cerita pon tapi tunjuk rakaman sebenar. yes ! rakaman asli ! gerun tak ? aku tak nak r ulas sinopsis dia. kalo nak tengok pegi la panggong. aku ase tak rugi pon beli tiket tengok cite ni. tapi sampai sekarang aku n d geng dok pening kepala pk. kalo betul la rakaman betol kenapa la si sara tak dibunuh ? padehal ammar ade tecegak je kat situ. haaa pening tak ? rakaman betol woo.. nak tengok hantu betol pegi la cepat beli tiket ! hantu betol2 wujud. tak caye agi tak tau r. camane la time sara kua lari lari tu rakam gak. padehal tu kan rakaman asli. mane ade on time waktu 2 orang nak rakam sebab kamera sume dorang g letak kat dalam istana. n uols kalo nak tau kes ni masih siasatan polis. baru je berlaku dalam bulan feb 2009. tapi kes tak selesai cerita kat panggung dah kua. rakaman asli plak tu. camane la ni.. tapi betol ke rakaman asli ? part last2 tu cam ade editing jek. awak yang da tengo rasa camane ? adehh pening lar.. mane ammar pegi r ?

ok ok. memandangkan masa aku terhad ni sebab sebab bizi sesangat. malam ni ade party kecil - kecilan di tingkat atas. hehee.. n aku dijemput khas untuk memeriahkan party tu. n mayb blok c malam ni bising gile sebab ramai orang2 sengal akan berkumpul. nak buat bufday party kat bestie aku ni. sian dia bufday dia ari tu agi mase study week. tak sempat buat apa2 sibuk menelaah. so skang la masa sesuai. tetiba teringat dorang sambut bufday aku dulu. naseb baik takde tabur2 bedak dah. dorang buat koktail buah spesel untuk aku. fuhh ! sebab seminggu befor tu aku ade ngadu kat depa. weh, bes kan minum koktail cam kat rumah saida cam hari tu. hari tu kita minum segelas je. pastu tengok2 da habis. huhuhu..n sume angan2 aku tu jadi kenyataan siap bagi shawl ombak2 agi. siyes aku sayang shawl tu. sayang jugak kat sume sahabat2 ku. time mcam ni lah nak eratkan silaturrahim. tegangkan yang mane dah kendur. dan apa yang aku terharu sangat2 aku dah dapat balik sahabat aku. semua doa aku dan rintihan aku Allah makbulkan. ya Allah rindu sangat2 kat sahabat aku ni. biasalakan ade persilisihan faham. dan semuanya rasa bagai kebahagiaan datang begolek2 sebab rasa sayang tu masih ade. timekaseh sahabat sebab terima aku lagi sebagai sahabatmu. dan tadi kita kua sama2. dah lama kite mis dis pat kan.. sayang karie, mira. sesungguhnya sume tu pasti ade hikmahkan.. u see dat dears ? tak terkata betapa gembiranya aku. semoga sem depan kita berjumpa lagi. i gona mis u sahabat2 sekalian....

sila like banyak2! www.tips-fb.com

No comments :

Related Posts with Thumbnails