//

Saturday, October 22, 2011

kombinasi citarasa cina dan india

2 minggu lepas, saya kena masak masakan indian vegiey. tapi saya 0% tak reti masak indian style + vegiey lagi. tapi saya bedal je. semua yang saya & my partner masak totally TAK SEDAP!
so, malas nak tulis resepi. layan je la gambar. tiap2 minggu masak tiap2 minggu la kena ambil gambar untuk dimasukkan dalam report. tapi sekarang masuk dalam repot blog juga. hehehee

::HANDVA::
plis la jangan terpedaya nampak macam sedap. bila makan alamak tak comel betol rasa handva ni. nape la dalam banyak2 resepi kat tenet tu handva jugak yang kami pilih.


::YELLOW SPICED RICE with INDIAN VEGEIY SOUP and KACHUMBAR (salad )::
mungkin ini kegemaran indian vegey. tapi siyes biji sawi memang wajib ada untuk masak masakan india. dan biji sawi bukan my taste. tak sedap!!


ini je yang yemmyyy !
::APPLE JUICE::


minggu lepas pulak saya kena masak masakan cina. dan semua sedap! thumbs up kat my partner sebab dia yang masak sume lauk.saya cuma masak chicken dumpling.

::CHICKEN DUMPLING::
ni boil method. nak pan fry or deep fry pon bole. nak guna kulit wantan yang sedia dijual kat kedai lagi senang. tapi saya guna wholemeal flour untuk pesakit diabetic.

resepi dumpling:

untuk inti :
isi ayam, isi udang, daun kucai, daun saderi, bawang merah, lada hitam, lemon, kicap manis, garam, gula, kubis cina, halia, minyak bijan dan tepung jagung.

untuk sos :
kicap cair, asam jawa, lemon, halia, bawang putih, bawang merah, cili padi, daun kucai, tomato.
semua potong dadu kecuali halia & bawang putih tumbuk.

gaul semua bahan ni pastu letak 1 sudu makan inti atas kulit wantan.tutup kemas2, letak la putih telur untuk lekat.


brown rice with steamed lemon chicken & stir-fry mixed vegiey

sila like banyak2! www.tips-fb.com

No comments :

Related Posts with Thumbnails