//

Wednesday, December 7, 2011

tercapai hasrat yang menggunung



"pasghah itu menyeghah, gheda itu ikhlas" - lisa sughihani


da setahun 2 bulan aku ternanti - nanti kemunculan ombak rindu. yes aku pernah update pasal ombak rindu kat entry ni setahun yang lalu.. cerita ni memang ambil masa yang lama nak dipublishkan.

aku bagi 5 bintang cerita ni.y not kan jalan cerita yang best dari penulis yang hebat. memang patutla aku bagi pujian lebih. cuma aku tak berkenan pengarahnye je. sebab cara dia buat cerita lagenda budak setan macam..... langsung tak menyentuh hati. kalau pengarah cerita nurkasih mayb lagi kaw impaknya.

dalam entry yang setahun lebih aku buat tu, aku ade cakap kenapa orang macam tak reda dengan pemilihan maya karin sebagai izzah. why why ? maya karin ade ful pakage yang orang mungkin x nampak: natural beauty, menghayati watak, dan menjadi la sebagai izzah. aku tengok dia dimakeupkan nipis pon stil cantik.dan yang penting dia memang orang yang lemah lembut.

kalau nak dibandingkan dengan lisa, kenapala aku susah sangat nak jadi fan dia. dari cerita adamaya pon aku meluat tengok dia. berlakon pon ntah ape2. aku jes akui dia memang cantik. bab lakonan tak boleh la. n dalam cerita ombak rindu berlakon memang over giler. n aku admit yang dia memang luaran kasar, n sifat tu terbawa2 kedalam lakonan. makeup memang tebal tapi stil x cantik. lebih2 lagi masa scene dekat airport, makeup dia x cantik langsung.
n lakonan over !!!

ending cerita ombak rindu memang ade kelainan. izzah tak keguguran seperti dalam cerita. sweet ending. takkan nak tragis sampai last kan.. nanti tidur tak lena la peminat cerita ni.


dan aku sebagai wanita, persepsi aku senang je bagi cerita. kalau kita sebagai wanita berada dalam situasi izzah aku rasa aku tak cukup kuat untuk hadapi hidup yang sadis tu.
sebab aku bukan setabah 'izzah'. sebab tu kita akan menangis bila tengok. dan air mata yang kuar tu bukan dipaksa, air mata wanita yang menghayati watak izzah dari hati ke hati.
kita juga boleh bayangkan kawan kita yang berada dalam situasi berkenaan bercerita kisah hidupnya dengan kita. kalau kita memang ada bersifat empaty kita akan turut menangis..


sila like banyak2! www.tips-fb.com

4 comments :

♥Nur Ayuni Khalib said...

erm..kak teha best kan cite nih..
tp mmg pom.. x suke lisa berlakon citer nih..over..but overal 5 stars ah

Ayu Rashidah @ Cik Ayu said...

nak tgok gak...tp, ade baby..huhu...tunggu kluar kt astro first je lah....

cikeinshaari said...

hahah.. empati.... mmm...

::melur:: said...

@ cik ayuni
tula.. tp kak teha suke kalau dorang buat drama dri movie. dah dorang nak kaut keuntungan lebih baik dorang buat filem kan..


@ ayushida
tengok kat lappy agi best. nak rewind pon boleh..hehe lagi best


@cik ein
ko kenapa..tau r cool tengok cite ni..

Related Posts with Thumbnails